Ciągnik John Deere

Ciągniki John Deere serii 7R i 8R będą jeszcze lepsze

John Deere ogłosił wprowadzenie kilku modyfikacji w popularnych ciągnikach z linii 7R oraz 8R na rok modelowy 2021.

W przypadku serii 7R nowością jest model 7R 350 z silnikiem o mocy 257 kW/350 KM (jest to o 20 KM więcej w porównaniu do największego ciągnika MY20 7R) i masie wysyłkowej około 11200 kg.

Oznacza to, że 7R 350 ma najlepszy stosunek mocy do masy spośród wszystkich dostępnych ciągników John Deere.

Ciągniki są standardowo wyposażone w zawieszenie Triple Link oraz bezstopniową przekładnię (IVT), opcjonalnie dostępny jest joystick CommandPRO.

Marko Koelln, Tactical Marketing Segment Manager w John Deere, wyjaśnia, że nowy 7R 350 to idealny wybór do prac wymagających zarówno mocy, jak i mobilności.

Klienci skorzystają na wysokiej zwrotności oraz mniejszym podwoziu ciągnika. Maszyna idealnie nadaje się do prac z dużym sprzętem do koszenia czy belowania oraz ciągnięcia ciężkich ładunków” ─ wyjaśnia Marko Koelln.

Ciągniki mogą być również wyposażone w system LSB Ride Control.

Podczas pracy z wielkogabarytowymi prasami kostkującymi (LSB) powstają duże siły bezwładności, które mogą powodować silne ruchy kabiny ciągnika. Skutkuje to niskim komfortem jazdy i obciążeniem operatora. Rolnicy, aby zapobiegać temu zjawisku mogą decydować się na zakup większego ciągnika niż jest im naprawdę potrzebny. LSB Ride Control to zintegrowany system redukujący powstające wibracje, który jest kompatybilny z wielkogabarytowymi prasami kostkującymi John Deere”─ dodaje Marko Koelln.

LSB Ride Control zmienia parametry przekładni ciągnika, aby skompensować kołysanie wytworzone przez prasę.

System zwiększa komfort operatora, nawet przy zmianie podłoża i gęstości upraw. LSB Ride Control jest dostępny jako opcja montowana fabrycznie w ciągnikach serii 7R MY21 wyposażonych w przekładnię IVT. System jest kompatybilny z prasami wielkogabarytowymi John Deere L331 oraz L341.

System LSB Ride Control ułatwia operatorom pracę z dużymi maszynami rolniczymi, pozwala także na wykonywanie prac takich jak koszenie, formowanie kostek czy ich przenoszenie z wykorzystaniem jednego ciągnika” ─ wyjaśnia Marko Koelln.

W ciągnikach serii 7R i 8R, począwszy od roku modelowego 2021, będzie można zamówić jako opcję montowany fabrycznie układ kierowniczy ActiveCommand Steering 2 (ACS 2).

ActiveCommand Steering 2 jest następcą systemu ActiveCommand, oferuje on jeszcze więcej funkcji ułatwiających korzystanie z ciągnika zarówno w polu jak i na drodze.

Dzięki układowi ACS 2 operator może regulować czułość oraz opór kierownicy, a także włączać i wyłączać zmienne przełożenie układu kierowniczego. System pozwala idealnie dopasować działanie układu kierowniczego ciągnika, zarówno do rodzaju wykonywanej pracy, jak i preferencji operatora. ACS 2 może zostać tak skonfigurowany, aby ciągnik podczas pracy w polu łatwo i dynamiczne pokonywał zakręty, a w trakcie jazdy po drodze dawał wrażenie zbliżone do kierowania samochodem”─ wyjaśnia Marko Koelln.

Już teraz można zamawiać ciągniki John Deere MY21 8R i 7R, dostawy maszyn rozpoczną się na początku 2021 roku.

AdvertisementAdvertisementAdvertisement
8 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.