Marka STEYR wiedzie prym wśród producentów ciągników rodem z Austrii.

Advertisement

W 2017 r. marka STEYR może z dumą spojrzeć w przeszłość, mając za sobą pasmo sukcesów, którego początek leży siedemdziesiąt lat wstecz. Kontynuacji tych sukcesów należy się spodziewać w przyszłości dzięki niezawodnym maszynom do każdego zastosowania, wdrażanym innowacjom, takim jak S-TECH i silniki ECOTECH oraz serwisowi Premium STEYR.

Marka STEYR wiedzie prym wśród producentów ciągników rodem z Austrii. Już od dawna niezawodność ciągników STEYR jest dobrze znana w całej Europie i sprawia, że coraz więcej rolników i gmin z Niemiec, Polski, Włoch, Słowenii, Szwajcarii, krajów Beneluksu oraz Europy Południowo-Wschodniej sięga po maszyny produkowane w St. Valentin. Nie bez zasługi są przy tym innowacje, takie jak S-TECH lub rewolucyjna koncepcja silników ECOTECH, zwiększające znacznie wydajność i komfort. Nowoczesne wzornictwo ciągników, gęsta sieć dystrybutorów oraz serwis STEYR Premium sprawiają, że w roku 2017 marka STEYR może nie tylko z dumą spoglądać w przeszłość, lecz również z pełnym optymizmem kierować spojrzenie w przyszłość.

1947: początek pewnej ery.
Pierwszą stronę historii sukcesów marki STEYR zapisano 29 września 1947 r.. Leopold Haider, rolnik ze Steinbach an der Steyr, odebrał pierwszy w historii ciągnik STEYR – legendarny model serii 180. Dwa lata później światło dzienne ujrzała równie kultowa seria 80, której produkcja łączna sięgnęła pond 45 tys. egzemplarzy. Ta maszyna marki STEYR odegrała również szczególną rolę w procesie rozwoju i modernizacji austriackiego rolnictwa.

Lata 60.: nieustanne innowacje.
Wróćmy do modernizacji. Praktyczna wiedza i rozwiązania oraz nieustanne innowacje techniczne od samego początku były znakiem rozpoznawczym marki. Również w latach 60. W 1964 r. zaprezentowany został pierwszy ciągnik z napędem na cztery koła przeznaczony do pracy w rejonie alpejskim. W 1966 r., po raz pierwszy w historii, dostarczono partię 500 ciągników do Tajlandii, a w kolejnym roku STEYR zaprezentował serię ciągników Plus z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pozwalającym na jego efektywniejsze wykorzystanie.

Lata 70.: międzynarodowy sukces.
W 1971 r. seria ciągników Plus powiększyła się o model 760. W sumie wyprodukowano ponad 33 tys. egzemplarzy tego uniwersalnego ciągnika, przy czym wiele z tych maszyn wyeksportowano, m.in. do Tunezji. W 1973 r. marka weszła na rynek grecki i rozpoczęła konstrukcję ciągników wielkogabarytowych. Wynikiem tych prac był model 8160, pierwszy ciągnik z turbosprężarką doładowującą, przekładnią napędową przełączaną pod obciążeniem, centralny napęd na cztery koła i opracowany wspólnie z naukowcami system przenoszenia napędu.

Lata 80.: efektywne rozwiązania.
W 1982 r. marka STEYR zaprezentowała swoje legendarne hamulce działające na cztery koła – OptiStop. W niektórych większych modelach wprowadzono elektroniczny system sterowania zaczepem (EHR) ze sterowaniem proporcjonalnym, elektronicznie sterowane zawory hydrauliki zewnętrznej oraz system informowania operatora STEYR Infomat. Zastosowanie owego systemu pozwoliło obniżyć zużycie paliwa o 20%. A jeśli już mówimy o zużyciu paliwa, w 1987 r. marka STEYR wprowadziła na rynek pierwszy ciągnik o zużyciu paliwa poniżej 200 g/kWh, co osiągnięto dzięki nowemu procesowi spalania HPCE.

Lata 90.: przejęcie marki przez CASE.
W 1996 r. marka STEYR został przejęty przez CASE Corporation, światowego lidera w produkcji ciągników, i zmieniła swoją nazwę na CASE-STEYR Landmaschinentechnik. W 1999 r. zaprezentowano pierwszy ciągnik z bezstopniową przekładnią napędową – STEYR CVT (ang. – „ContinuouslyVariableTransmission“). Rozwiązanie to również obecnie pozwala osiągnąć maksymalny komfort pracy i jazdy i jest stosowane w modelach Profi CVT i Terrus CVT.

Od 2000 r.: technika na nowe millennium.
W 2002 r. zakład produkcyjny w St. Valentin ustanowił nowy rekord w zakresie produkcji: po raz pierwszy w historii roczna produkcja ciągników przekroczyła 9 000 sztuk. W 2003 r. wprowadzono do sprzedaży serię ciągników Profi, a niedługo później serię Kompakt. W lutym 2005 r. z linie produkcyjnej zjechał 500 000. egzemplarz ciągnika marki STEYR. W 2006 r. St. Valentin stało się europejską centralą Case IH i STEYR. Od tego momentu ponad 600 pracowników działa nad kontynuacją pasma sukcesów marki STEYR, a firma należy do grona największych pracodawców w regionie. Otwarte w 2012 r. multimedialne centrum informacyjno-szkoleniowe – STEYR Experience Center – gości w swych progach nie tylko odwiedzających z regionu, lecz z całego świata. W 2014 r. zakład produkcyjny w St. Valentin został wyróżniony tytułem „Fabryki Roku“, a w międzyczasie zdobył też srebrny medal w programie World Class Manufacturing (WCM).

Świetne perspektywy na przyszłość.
– W minionych 70 latach marka STEYR stanowiła dla innych przykład do naśladowania w zakresie jakości i innowacyjności. Ta tradycja ciągle Nas zobowiązuje i również w przyszłości pragniemy dostarczać naszym Klientom niezawodnych rozwiązań technicznych idących w parze z serwisem na najwyższym poziomie. Osobiście nie mam żadnych wątpliwości, że tego dokonamy – mówi Andreas Klauser, prezes marki STEYR.

1 reply
  1. Photomontage
    Photomontage says:

    I’m amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and entertaining, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The problem is an issue that too few men and women are speaking intelligently about. I’m very happy that I came across this in my search for something concerning this.

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.