Superowoce promują codzienną konsumpcje w sezonie zbiorów
Sezon zbioru owoców jagodowych to czas budowania spożycia wewnętrznego i kreowania rynku. Przemyślana promocja jest inwestycją, która pomoże plantatorom podejmować decyzje produkcyjne, w tym związane z zakładaniem nowych plantacji i zmianą profilu produkcji.
Kampania „Czas na polskie superowoce!” jest ukierunkowana na budowanie nawyku codziennej konsumpcji. Chodzi w niej o to by konsument płynnie przechodził z jednego owocu w drugi. Jako konsumenci i jako producenci powinniśmy się koncentrować na tym by nie było w tej „sztafecie” przerw. Jesteśmy po intensywnej promocji truskawki, jagody kamczackiej, maliny, czarnej porzeczki, w trakcie sezonu borówkowego. Przed nami zbiory aronii i promocja jej przetworów. Dalej mini-kiwi, dla którego będzie to dopiero drugi sezon na polskim rynku. Owoce jagodowe konsolidują swój potencjał wokół walorów zdrowotnych. W dalszej kolejności powinniśmy spodziewać się promocji owoców i warzyw jako grupy produktów. Łącznie bowiem powinny one stanowić połowę naszej diety.
Wyzwania dla producentów owoców jagodowych
Problemem jest spożycie wewnętrzne. Tu dobrym przykładem jest borówka, ponieważ znakomita część produkcji polskiej borówki jest eksportowana do wielu krajów świata, a spożycie wewnętrzne jest niskie w porównaniu z Anglią czy Stanami Zjednoczonymi – mówi Krzysztof Krupa z firmy Syngenta.
Dla producentów owoców jagodowych czy w ogóle owoców, największym wyzwaniem to jest znalezienie się na rynku w przyszłości
– mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Celem dla nas wszystkich jest konsument. Mamy modę na zdrowie i zdrowe odżywianie. Dlatego promujemy tę super ofertę, jaką jest możliwość kupowania polskich superowoców od maja do października. Pokazujemy kampanię „Czas na polskie superowoce!” jako dobry przykład tak potrzebnej w sektorze współpracy. Potrzeba nam kooperacji w wielu obszarach, na wszystkich etapach łańcucha dostaw. Mamy mnóstwo pomysłów na to by przekonać, że polskie w tej branży, oznacza z najwyższej półki.
Wyzwania jagodowego rynku

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”


Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!