Marka New Holland wprowadziła ulepszenia do popularnej serii ciągników T5
Marka New Holland wprowadziła ulepszenia do popularnej serii ciągników T5 — jednych z najlepiej sprzedających się w Europie pojazdów danego typu mocy. Ulepszone modele nie tylko spełniają normy Tier 4B dotyczące emisji spalin, ale również zawierają szereg nowych funkcji mających na celu podniesienie komfortu pracy, wydajności i produktywności.
Nowa seria T5 Tier 4B została poddana przeprojektowaniu, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom hodowców żywego inwentarza oraz osobom, które potrzebują zwrotnego ciągnika o średnim zużyciu mocy do codziennej i mieszanej pracy na roli.
„New Holland tradycyjnie wykazuje duże możliwości w zaopatrywaniu tego sektora rolnictwa w ciągniki tego typu. Projekt nowego ciągnika T5 Tier 4B służy właśnie temu celowi” wyjaśnił Sean Lennon, Product Manager New Holland Agriculture.
„Podczas ulepszania układów emisji spalin w ciągnikach T5, tak aby dostosować je do wymogów normy Tier 4B, marka New Holland skorzystała z okazji, aby dodać modyfikacje zwiększające zwrotność i wydajność maszyn. Zmiany przeszedł również wygląd, który ujednolicono z ciągnikami o większej mocy serii T6 i T7”.
Najlepsze w swojej klasie opcje przedniej osi z zawieszeniem Terraglide™ w połączeniu z zawieszeniem kabiny Comfort Ride™ zwiększają wygodę podczas pracy
Kluczowym osiągnięciem jest wprowadzenie opcji przedniej osi ze zmodernizowanym zawieszeniem Terraglide™. Dzięki jej połączeniu z opcjonalną amortyzacją kabiny Comfort Ride™ operatorzy mogą oczekiwać poziomu wygody porównywalnego z maszynami o większych rozmiarach. Opcjonalne przednie hamulce zapewniają prawdziwą skuteczność hamowania układu hamulców na cztery koła.
W wersji luksusowej kabiny VisionView™ komfort pracy jest zwiększony dzięki przemyślnie rozmieszczonym elementom sterowania i opcji nachylenia kolumny kierownicy, tak aby wszystko znajdowało się na wyciągnięcie ręki operatora. Panoramiczna przednia szyba i duże wycieraczki o zakresie 200 stopni zapewniają lepszą widoczność nawet w trudnych warunkach pogodowych. Użytkownik może również skorzystać z ulepszeń przestrzeni bagażowej oraz dodatkowego schowka znajdującego się po lewej stronie fotela.
Do bezpieczniejszej pracy nocą służą nowe, zewnętrzne światła robocze LED o wysokiej mocy. Opcjonalne 8 świateł LED generuje oświetlenie o natężeniu 15 600 lumenów i szerszym zakresie emisji białego światła. W porównaniu ze światłami halogenowymi i jednakowej mocy, te światła zapewniają o 145% większe oświetlenie i dłuższą trwałość przy mniejszym zużyciu energii.
Operatorzy porównywalnego wyposażenia zyskują dzięki zastosowaniu opcjonalnej funkcji ISOBUS klasy II, która ułatwia monitorowanie i kontrolowanie wszystkich modyfikacji za pomocą opcjonalnego monitora IntelliView™ III i obsługi z poziomu jednego ekranu.
Doskonale zaprojektowany ładowacz czołowy o szerszej ramie z nowymi opcjami joysticka
Nowa, szeroka rama ze śrubowanymi ramionami i opcjonalnymi prowadnicami bocznymi stanowi część zestawu wyposażenia ładowacza czołowego.
Nowe, opcjonalne joysticki ze sterowaniem mechanicznym lub elektrohydraulicznym i zintegrowanym przełączaniem skrzyni biegów mają na celu ułatwienie sterowania i zwiększenie wydajności pracy we wszystkich ciągnikach serii T5 z ładowaczami czołowymi. Przyciski funkcji skrzyni biegów i ładowacza są teraz dostępne w jednym urządzeniu.
Ulepszona funkcjonalność skrzyni biegów Electro Command™
Nowe tryby automatycznego transportu i automatycznej pracy na polu polepszają zarówno funkcjonalność skrzyni biegów Electro Command™, jak i zdolności jezdne ciągnika. W przypadku pracy w transporcie operator wkłada mniej wysiłku w sterowanie dzięki uproszczonemu mechanizmowi zmiany biegów w trybie automatycznego transportu. Wpływa to również na znaczące zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas pracy na polu istnieje możliwość optymalizacji wydajności i ekonomii pracy zarówno wału WOM, jak i sprawności uciągu. Zapewnia to tryb automatycznej pracy na polu, który reguluje prędkość obrotową silnika i pracę przekładni. Skrzynia biegów ECO Electro Command o prędkości maksymalnej wynoszącej 40 km/godz. pozwala również na użycie opcjonalnej funkcji biegów pełzania.
Ponadto wprowadzono również trzy nowe ustawienia modulacji przekładni nawrotnej, pozwalające operatorowi na ustawienie skuteczniejszej reakcji na zmiany kierunku jazdy do przodu i do tyłu. Jest to funkcja w szczególności kierowana do dużej grupy użytkowników, którzy podłączają ładowacze czołowe do ciągników tych rozmiarów.
Silniki ECOBlue Compact HI-eSCR przystosowane do wymogów modeli Tier 4B odznaczają się zwiększoną wydajnością i o 24% większym zapasem momentu obrotowego
Nowa seria T5 jest dostępna w trzech modelach: T5.100 o mocy 99 KM, T5.110 o mocy 107 KM i T5.120 o mocy 117 KM. Ich maksymalne wartości momentu obrotowego przy prędkości obrotowej 1500 obr./min wynoszą odpowiednio 430, 468 i 491 Nm.
Wszystkie te modele są wyposażone w silnik Common Rail F5C o pojemności 3,4-litra. Został on zaprojektowany i skonstruowany przez firmę FPT Industrial, a zastosowano w nim technologię ECOBlue Compact HI-eSCR oraz Low Rate EGR (układ recyrkulacji spalin). Wynika to wprost z nowej strategii marki New Holland dotyczącej normy emisji Tier 4B, w myśl której Compact SCR oraz układ recyrkulacji spalin o niskim natężeniu przepływu zostaną wprowadzone do produktów o niższej mocy i ograniczonych wymogach w zakresie chłodzenia, dla których wymiary gabarytowe mają kluczowe znaczenie. To wszystko składa się na nadzwyczajną wydajność, większą produktywność i o 24% większe wzmocnienie momentu obrotowego, zapewniające jeszcze skuteczniejszą pracę. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 165 litrów, podczas gdy zbiorniki preparatu AdBlue mieszczą 12 litrów.
Skuteczniejsza wydajność pracy uzyskana dzięki większej nośności tylnego zaczepu 3-punktowego TUZ
Nośność tylnego zaczepu 3-punktowego została podniesiona do 5420 kg, podczas gdy konstrukcja zdalnego zaworu została poprawiona w celu łatwiejszego sprzęgu. Uniwersalność zastosowania została zwiększona dzięki użyciu wielofunkcyjnego przedniego zaczepu o nośności 1850 kg i wału WOM o prędkości obrotowej 1000 obr./min.
Nowa przednia oś do wysokich obciążeń jest dopasowana do kół w rozmiarach 28 cali
Ulepszenia podwozia pozwoliły na zwiększenie masy brutto pojazdu z 7,4 do 8 ton. Z kolei nowa, opcjonalna sztywna oś przednia do wysokich obciążeń umożliwia założenie przednich kół w rozmiarach 28 cali.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!