Firma John Deere wprowadza na rynek nową serię ciągników

Nowe ciągniki serii 5R o kompaktowej konstrukcji zapewniają komfort i wydajność pracy

Firma John Deere wprowadza na rynek nową serię ciągników rolniczych o kompaktowej konstrukcji, dostosowanych do potrzeb małych i średnich gospodarstw rolnych, mleczarskich i hodowlanych. Nowe ciągniki John Deere 5R posiadają wszystkie atuty poprzednich modeli tej serii oraz zostały zaprojektowane w sposób zwiększający komfort i wydajności pracy w połączeniu z jeszcze bardziej zwartą konstrukcją.

Dzięki optymalizacji rozstawu osi, który wynosi 2,25 m, nowa rodzina 5R łączy jednoczęściową konstrukcję ramy z nisko położonym środkiem ciężkości, co ułatwia bardzo szybki montaż ładowacza czołowego z zachowaniem optymalnej zwrotności przy promieniu skrętu wynoszącym zaledwie 3,75 m, nawet z ładowaczem czołowym.

Nowe modele: 5090R o mocy 90 KM, 5100R o mocy 100 KM, 5115R o mocy 115 KM i 5125R o mocy 125 KM są wyposażone w wysokosprawne silniki John Deere PWX o pojemności skokowej 4,5 litra, zgodne z normami Stage IIIB/IT4. Te czterocylindrowe silniki tylko na olej napędowy dysponują dodatkową mocą o wartości 10 KM przydatną do zastosowań transportowych, którą generuje system zarządzania mocą podczas transportu (TPM).

Klienci mają do wyboru trzy przekładnie. Są to: podstawowa ręczna przekładnia CommandQuad o układzie biegów przód-tył 16/16 z czterema zakresami po cztery biegi przełączane pod obciążeniem, przekładnię CommandQuad o układzie biegów przód-tył 16/16 oraz Command8 o układzie biegów przód-tył 32/16 z ośmioma biegami przełączanymi pod obciążeniem i trybem ECO, który umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 40 km/h przy prędkości roboczej silnika wynoszącej zaledwie 1759 obr./min.

Wszystkie wyżej wymienione przekładnie posiadają w pełni automatyczne sprzęgło, mechanizm indywidualnego uruchamiania biegów, układ indywidualnego ustawiania prędkości i elektryczną blokadę hamulca postojowego, zaś przekładnia CommandQuad8 klasy Premium o układzie biegów przód-tył 32/16 posiada też standardowo funkcję automatycznej zmiany biegów. Ta ostatnia funkcja jest również dostępna opcjonalnie w przekładni CommandQuad o układzie biegów przód-tył 16/16.

Nowe ciągniki serii 5R o masie wysyłkowej 4,3 tony mogą poradzić sobie nawet z ładunkami o masie 4,7 lub opcjonalnie 5,3 tony. Otwarty układ hydrauliczny, wyposażony w standardową pompę o wydajności 96 l/min, jest również dostępny w wersji z pompą o wydajności 117 l/min, wyposażonej w układ kompensacji ciśnienia i natężenia przepływu (PFC). Zastosowanie czterech zaworów SCV sterowanych przez układ mechaniczny lub elektryczny zapewnia krótki czas trwania cykli ładowania.

W celu zwiększenia komfortu pracy operatora, zwłaszcza w trudnym terenie, nowe ciągniki serii 5R John Deere wyposażono w zawieszenie przedniej osi o niezależnych ramionach i bezstopniowy układ regulacji w zakresie +/- 45 mm, który w razie potrzeby umożliwia całkowite wyłączenie ww. systemu.

Dostępny jest również opcjonalny bezobsługowy mechaniczny układ amortyzacji kabiny, wyposażony w dwa regulowane amortyzatory, który daje doskonałe efekty w połączeniu z fotelem firmy Grammer z amortyzacją pneumatyczną. Fotel ten normalnie stanowi standardowe wyposażenie ciągników serii 6R, może być obracany pod kątem w zakresie od 5 do 15 stopni i posiada układ regulacji odcinka lędźwiowego oraz opcjonalny system ogrzewania.

Najnowsza wersja konstrukcyjna kabiny ciągników serii 5R posiada regulowaną kolumnę kierowniczą, wyświetlacz PDU+ montowany na słupku narożnym, panoramiczną przednią szybę i ergonomiczny panel sterowania. Do sterowania ładowaczem czołowym John Deere oferuje opcjonalne joysticki mechaniczne oraz nowe joysticki elektroniczne, w obu przypadkach połączone z fotelem ciągnika.

Ponadto nowy ładowacz czołowy 543R posiada sterowany automatycznie maszt oraz zatrzaskowy mechanizm do mocowania narzędzi, jak również udźwig większy o 10%, większą siłę odrywania i większy kąt odchylenia. Ładowacze 543R i 603R można wyposażać w zależności od wykonywanych przez nie zadań w różne mechanizmy poziomowania.

Nowe ciągniki serii 5RN, przeznaczone do upraw wąskorzędowych, innych upraw specjalistycznych i w winnicach, posiadają minimalną szerokość 1,7 m, wąską kabinę i mechaniczny napęd na przednie koła.

AdvertisementAdvertisementAdvertisement
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.